Ακραίο γεωλογικό φαινόμενο η κατολίσθηση στα Τέμπη
Σε «ένα αιφνίδιο και ακραίο γεωλογικό φαινόμενο της περιοχής των Τεμπών, που δεν οφείλεται στις εργασίες ανατίναξης για τη διάνοιξη των σηράγγων»
αποδίδεται η κατάπτωση του υπερβολικού όγκου βράχου τη νύχτα της 16ης Δεκεμβρίου, που προκάλεσε το θάνατο του τεχνικού διευθυντή του έργου, σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρίας «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου ΑΕ» και την Κοινοπραξία Κατασκευής του έργου, σχετικά με τον αποκλεισμό της κοιλάδας των Τεμπών. Στην ανακοίνωση υπογραμμίζεται ότι τα συμπεράσματα αυτά προκύπτουν και από τις εκθέσεις των εμπειρογνωμόνων του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος και του Κεντρικού Γεωλογικού Επιμελητηρίου της Ελλάδος όσο και της ομάδας των εμπειρογνωμόνων που συγκάλεσε άμεσα η ίδια η εταιρία «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου ΑΕ».
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, τα συμπεράσματα των εκθέσεων προκύπτουν και από τις μετρήσεις των εγκατεστημένων δονησιογράφων και ρωγμήμετρων στην κοιλάδα των Τεμπών, οι οποίες αποδεικνύουν ότι οι δονήσεις από διερχόμενα φορτηγά και αεροπλάνα της Πολεμικής Αεροπορίας είναι κατά πολύ μεγαλύτερες από αυτές που προκαλούνται από τις εργασίες διάνοιξης των σηράγγων και εκτελούνται σε απόσταση περίπου 900 μέτρων από το σημείο όπου έγινε η κατάπτωση.
Πάνω από τις διεθνείς προδιαγραφές
Οπως διευκρινίζει η κοινοπραξία, δε θα ήταν δυνατό να αποφευχθούν οι συνέπειες του ακραίου αυτού γεωλογικού φαινομένου, αφού ο όγκος των βράχων που κατέπεσαν καθώς και το ύψος από το οποίο έγινε η πτώση ξεπερνούν κατά πολύ τις διεθνείς αλλά και τις εν Ελλάδι προδιαγραφές και τα όρια σχεδιασμού αντίστοιχων έργων. Ετσι λοιπόν ακόμη και αν δεν υπήρχαν περιβαλλοντικά ζητήματα και είχε επιτραπεί στην κατασκευάστρια κοινοπραξία η εφαρμογή της εγκεκριμένης από τον ανεξάρτητο μηχανικό και την «Εγνατία Οδό» μελέτης προστασίας από πτώσεις βράχων, το ακραίο αυτό φαινόμενο θα είχε παρουσιαστεί.
0 σχόλια: